torsdag 1 september 2011

Min goa myskisse

Här ligger min goa

TILDE

kissen som jag fann

direkt innan för

dörren till ett katthem

för tre år sedan

Hon blev min

knasiga charmkisse

som beter sej som en hund

Hon är rolig

min lilla kattflicka

Vårat lilla troll

Hon passar så bra in i

vår svart-vita inrednig

Här har hon sin sovplats

på ena soffryggen

med utsikt över tomten

.....

....


Sitter här å ser på när

Vendela pysslar å mannen

springer ut å in för

fix av väggar i köket

Känner mej matt å trött

Armar å ben värker

Hoppas att det blir bättre

till i morron

Då har jag tyvärr en begravning

att gå till

Min mosters

Ett sista farväl

Om jag orkar.......

Det tar på krafterna att bara

vara där.....jobbigt!

....

En fin höstdag med sol blev det

iaf här

Tydligen ska värmen komma åter

sa de på vädret på tv

Kan man tro på det?

I få la see. (västgötska)

Tjingeling

M


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar