onsdag 28 september 2011

Onsdag


När jag vaknade i dag kunde
jag inte förnimma
vilken dag det var
Helt säker på att det var Tisdag
En hel dag back alltså
Hur kan tiden gå så fort
Det var ju Måndag nyss
....
Skulle åka å måla två enkeldörrar
och en garageport....
men vädret ser inget inbjudande ut
ÄN
Det ska ju bli fint ju
Avvaktar lite tror jag
Det får bli städning av
trapphus å tvättstuga i fastigheten istället då
Har lite annan målning i mitt uthus åxå
I morron äntligen kommer
stenskivorna och låd, skåpsfronterna
till köket
Så jag har väntat....
typ
kökslösa i två månader
Usch, men men allt tar sin tid
Bilder kommer framöver
....
Vi har bott i huset i tio år
Jag har målat om de tidigare köksluckorna
till vita från antik furu som då var
inne (usch)
Målat furugolvet två gånger
Grått sen svart
Vi har köpt nya luckor till
dåvarande köket
bytt bänkskivor, diskho mm
Vad man håller på!
Nu får det vara nog
Sen rev vi ut allt i juli
Nu nytt golv, bänkskivor luckor mm
Nu får det vara bra
Det känns bra, och att det är
det som får vara nu tills vi lämnar detta
hus
Men det blir nog tio år till här
Och är man föränderliga så är man
:)
M


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar