onsdag 7 september 2011

Sovrum uppe

För ovanlighetens skull
har vi bytt sovum uppe
igen
Ha ha
Nu har vi vårat sovrum här
Fast Vendela som är
sanslöst rädd för åskan
sover mest i pappas säng just nu
Jag vaknade av åskan i natt
men det gjorde inte hon
Pappa får sova i Vendelas rum.....
för ett tag
....
Jag är kass i nacke och kropp
Huvudet värker
Vila på spikmatta och en varm
rispåse går jag runt med
Fast jag har faktiskt vilat
heeela förmiddagen
Jag blir alltid kass i september
ändå kan jag inte sluta
älska denna månad
Regnet har öst ner men solen tittade
just fram här nu
Jag funderar på att plocka
in mina pelargoner
för övervintring snart
det är ju bara regn ändå
Å det gillar de ju inte
Ska släpa in ett bord till dem
när orken faller på igen
.....
Tjingeling
M




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar