onsdag 23 november 2011

Här sitter jag

Sitter här i soffan

med lapen

och gör ärenden

och kikar runt bland

bloggar

Jag hittade just en

så fin ny blogg som föll

mej i smaken

Blir så inspirerad då

Två svarta stjärnor

har kommit upp i fönstren

En ljusslinga och en kommande

julgran får bli jul

i detta rum

Vill ha det enkla och inte

för mycket av rött




Lampan till höger i bild

hängde jag upp i går kväll

I bland saknar jag en

kamin att myselda i detta rum

Så då får man väl fuska lite

med en dvd som får

ge lite knaster och eldskimmer

Det ger mys det åxå

Braskaminen har vi i kontoret

...

I dag är jag så uttråkad

Jag har målat lite jobb

Jag har städat golven

skakat mattor

Tvättat

Allt vore roligare med snö

Jag undrar jag om det blir någon vinter

.......

M




1 kommentar: