fredag 25 november 2011

Projekt

Bild: CandyBlackDesign

...

Jag älskar tegelväggar
Tyvärr har vi ingen

här hemma i vårat hus

Jo, det skulle nog gå att knacka fram

men men.....det är ju inte bara

Lampgalen som jag är gillar jag lampan

på bilden

Kontrasterna

glas och tegel i hop med

svarta detaljer

I like

....

Så var det fredag igen då

I går påbörjade jag ett projekt

som legat och vilat

i mina tankar lääänge

Kom över en del av en handelsbodsinredning

för säkert tre år sedan

Skåp och annat i trä, tråkig furu.

Men i går slipade jag dörrarna

till ett rejält underskåp

som ska bli tv-bänk med massa

förvaring

Målade dem grå-sand färg

men idag blir de svarta

som jag var inne på från

början

Kommer bli så bra

Ska leta efter några fina

porslinsknoppar till dörrarna

Finns ju en hel uppsjö av dem

Svårt att välja

Men först ska de ju målas klart

Ha en mysig advent

M


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar