söndag 26 februari 2012

Tänk vad solen påverkar
oss ändå
Hur strålarna och ljuset
sätter igång kroppen
med energi och kreativitet
Har sån lust att gå ut
och börja städa i
trädgården
Har sååååå
mycket grenar att ta hand om
Snart så kan man sätta ut lite
penseer i blomlådorna
...
I går när man besökte ett antal
inredningsbutiker
så är det blått
som är färgen
som alla andra vårar
Det är en härlig
upppiggande fräsch färg
Köket har fått sej en
härligt blå matta på
golvet
Lite fina blå muggar kanske....
Hmmm
Har nog övertrasserat
mitt muggkonto
Jag hittade såååå fina
muggar på Indiska
som jag höll i men
som fick stanna kvar i butiken
Då var jag duktig!
:)
I stället kom jag hem med
rosa ljuskoppar
och
rosa ljus
som hamnade på bordet
i vardagsrummet
"Du gillar väl inte rosa mamma"
var Vendelas kommentar
när hon såg vad jag köpt
Jodå i liten skala
Rosa och ljusblått är nog
de färger som jag kan
acceptera här hemma
Konstiga ideer man har....
...
Härligt med ännu en solig dag
Skön söndag
Ha en fin dag
M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar