måndag 16 april 2012

Måndag


Tjenixen
Så står ännu en vecka
och väntar på oss
Denna måndag behåller
jag min lilla tjej hemma
Hon var hängig i går kväll
med huvudvärk
och lite illamående
Så jag väntade mej
spyor i natt
Men det blev inget som väl var
Hon har sovit gott hela natten
Hon verkar piggare nu på morronen
Som vanligt
Iaf skulle jag i väg för att
förbereda trägolven
som ska målas i veckan
Tror det går bra att hon följer med
Ingen bor ju där nu
Datorn och spela sims
under tiden jag
dammsuger och tvättar
rent golven för morrondagen
Det är snart gjort
Annars kan hon plocka stenar vid stranden sålänge
en syssla hon gillar
Ett bedårande läge att arbeta vid
kan jag säga
Egen strand utmed vättern...
Näe då inte ä väl jag avundsjuk....
...
Solen skiner men det är
förbaskat kallt på
mornarna
Brr!
Ha en bra dag alla
M

1 kommentar:

  1. Tjenixen på dig - vilken underbar blogg du har, måste fortsätta
    läsa vidare i äldre inlägg för att se efter vem du är!

    Hälsningar Åsa

    SvaraRadera