tisdag 6 maj 2014

Tisdag
....
Nääää....regnet faller
Fast det behövs
Tänker på min dotter som lider
av svår pollenallergi
o alla andra med det problemet
Nu blommar äppelträd och körbärsträd
så fint ute
Tänk om de kunde blomma hela sommaren
Jag flyttade tidigt...två månader sen
ett litet träd som stod i utkanten ner mot
en slänt, i tron att det var ett rönn
Men icke....det blommar med vita små blommor
Verkar vara ett körsbörsträd
Att flytta in i ett hus med en
misskött trädgård kräver arbete
Många timmar har det blivit
Häcken är i jorden sedan en månad
Jag har satt, daggkåpa, lavendel,murgröna
och marktäckande...och pioner såklart
Lite höstknölar har jag fått i jorden åxå
Ommöbleringen blev bra till sist
Tyvärr fick jag slänga ut en vitmålad
lastpall som var sänggavel så nu måste
jag hitta ett nytt sätt att använda den till
Tjingeling
M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar