tisdag 28 april 2015

Tisdag
Tänk om en månad, då blommar det som
aldrig förr i rabatterna
Vi får dock vänta på pionerna
Hittade denna bild som är tagen i min
gamla idylliska gamla trädgård
Jag satte två stycken pioner förra året
men får säkert vänta ytterligare ett år
på att den ska blomma
Den som väntar.....
En härlig tid att vänta trädgårdsmässigt
Det går inte en dag utan att jag är
ute och fixar och planerar o fejjar
i min nya lillla trädgård
Att gå från 3000kv till
700 kv är ju en väldig skillnad
Mer överkomligt kan jag ju säga
Även om det är bland det bästa som finns
att stoppa fingrarna i jorden
Nu väntar ännu en arbetsdag några timmar
sen ska jag ut i min lilla värld
av blommor igen, kanske tar jag
fram penseln...igen....
Fönstermålning pågår
bla alla andra ideer jag har
I morgon är jag ledig, och sambon åxå
Va skönt, vi ska på marknad bla
så håll tummarna för att
vi får se SOLEN
tjing
M


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar